Son dönemde Rusya ve Ortadoğu’da pazar kaybeden Türk hazır giyimciler İngiltere’deki işlerini büyütmek için de tanıtım atağı başlattılar. Bu bağlamda Londra’da yılda 2 kez düzenlenen Uluslararası Kadın Hazır Giyim ve Aksesuar Fuarı’nın bu yıl ana sponsorlarından biri Türkiye oldu.
Kensington’daki Olimpia Fuar Salonu’nda gerçekleştirilen fuara aralarında Türkiye’den İHKİB (İstanbul Hazırgiyim ve Konfeksiyon İhracatçıları Birliği) bünyesindeki 20 markanın da olduğu 800’un üzerinde marka ve tasarım şirketi katıldı. İHKİB Başkanı Hikmet Tanrıverdi Türkiye’nin İngiliz markalarına hem daha fazla üretim yapmak hem de İngiltere’de mağazalaşmak için fırsat kovaladığını anlattı. Hikmet Tanrıverdi’nin verdiği bilgiye göre İngiltere’nin hazır giyim ithalatında Türkiye yüzde 8.7 oranıyla 3’üncü sırada. İlk sıralarda Çin ve Bangladeş yer alıyor. Tanrıverdi, “İngiltere’den çok daha fazla pay almalıyız, Çin ve Bangladeş ardından biz geliyoruz. Bizden sonra Hindistan ve İtalya var. Biz pazarı büyütebiliriz. 2023’e kadar yüzde 15’lik payı yakalayabiliriz” diyor.
ÜÇÜNCÜ KUŞAKLAR
Tanrıverdi, İngiliz markalarının büyük bölümünün eski ve kendini yenileyemeyen markalar olduklarını ve Türk markalar tarafından satın alınmaya uygun olduklarını düşünüyor. 2’inci, 3’üncü kuşakta zorluk yaşayan markalara Türk hazır giyimcilerin yatırım yapabileceğini söyleyen Tanrıverdi, Türkiye’nin güçlü hazır giyim markalarını İngiltere’deki markaları almaya çalışıyor. Türk markaların en çok teminat göstermekte sorun yaşadıklarını anlatan Tanrıverdi’nin bu konuda da bir önerisi var: “Yurtdışında marka alacak hazır giyimcilere Ekonomi Bakanlığı’nın teminat kullanma noktasında destek olması için tamamen marka odaklı Risk Sermayesi Firması kurulmalı.”
Rusya’ya daha güçlü döneriz
Hikmet Tanrıverdi, Rusya krizi nedeniyle birçok markanın yeni pazarlar arayışında olduğunu anlatırken, “Aslında uçak düşürülmesinden önce de Rusya’da sorun vardı. 100 liralık işimizin 60 lirasını kaybetmiştik. Daha sonra da kalan işin yarısı gitti.Petrol fiyatları yükselmezse orada sorun devam eder, Avrupalı şirketler de çekilir. Bundan 2-3 yıl sonra sorunlar çözüldüğünde Rusya’ya yeniden daha güçlü bir şekilde gireriz diye düşünüyoruz” diyor.
BABASININ YANINA GELDİ, MARKA GİTTİ
İHKİB Yönetim Kurulu üyesi Cem Altan, 2005 yılında Puma’nın Türkiye’deki en büyük üreticisiyken “çocuk işçi” çalıştırdığı gerekçesiyle işini kaybetmiş. İşçilerinden birinin oğlu tezgahta babasının yanında otururken denetçiler üretim atölyesini denetlemeye gelmişler. Bu sırada işçi ve çocuğun da fotoğrafı çekilmiş ve olayın ertesinde Cem Altan Puma ile tüm iş bağlantılarını kaybetmiş.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder